Koninklijke Onderscheiding Jan Baan

Tijdens de 134e Algemene Ledenvergadering van de Alblasserdamse Ijsclub AYC, op  vrijdag 29 november 2019, heeft voorzitter Jan Baan een Koninklijke Onderscheiding mogen ontvangen.

Jan, welke zich al tientallen jaren inzet voor 3 organisaties in het dorp werd toegesproken door Burgemeester Jaap Paans.

Hij memoreerde dat Jan al vanaf 1967 lid is van de EHBO in Alblasserdam en aanwezig is bij het Havenfestival, Avondvierdaagse en de intocht van Sinterklaas.

Ook is hij vanaf 1980 lid van de Watersportvereniging `d Alblasserwaard, waar hij net als de andere leden hij trouw helpt met het onderhoudt van het clubgebouw en de steigers. Bovendien verzorgt hij bij evenementen de vlaggen en de verlichting.

In 1995 werd hij bestuurslid van de Alblasserdamse Ijsclub AYC en in 2003 voorzitter, in die 25 jaar hij is altijd inzetbaar en steekt veel energie en tijd in AYC.

De heer Jan Baan is sinds zijn jonge jeugd een energiek vrijwilliger, zowel op het ijs en op het water. Zijn langdurige betrokkenheid bij diepgewortelde Alblasserdamse verenigingen en activiteiten toont zijn verbondenheid met de samenleving. Daarom heeft het Zijne Majesteit de Koning behaagd om de heer Jan Baan te benoemen tot Lid in de orde van Oranje-Nassau,  waarna Burgemeester Jaap Paans hem de hierbij horende versierselen op spelde.